معاون میراث فرهنگی:انتقاد رسانه ها در باره تخریب آثار تاریخی، بی انصافی است
نوشته شده توسط : gogos

'مسعود علویان صدره'روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی در كاشان افزود: برخی رسانه ها در باره ایجاد شكاف در پایه های پل تاریخی'سی وسه پل' اصفهان خبرسازی كردند در حالی كه این مقوله یك نگاه كارشناسی و علمی تری را می طلبید.

وی تصریح كرد: در بررسی روی سی و سه پل متوجه شدیم كه استحكامات بتونی و آسفالت روی بنای سنتی پل دچار انبساط شده اما این ترك ها هیچ آسیبی به سی و سه پل نمی زند.

معاون حفظ و احیای سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی كشور گفت:مرمت آثار تاریخی یك پژوهش علمی است كه مفاهیم آن در چارچوب اصولی در سطح جهانی تعریف شده است.

علویان صدره افزود:برای مرمت و بازسازی آثار تاریخی كشور می كوشیم از آخرین روشها و دستاوردهای علمی در حوزه مرمت استفاده كنیم.

وی همچنین با بیان اینكه در دوره دولت های نهم و دهم، شاهد بیشترین میزان مرمت بنا و ثبت آثار تاریخی در كشور بودیم، خاطرنشان كرد: جوسازی بعضی افراد باعث شده است كه این خدمات ارزنده در حوزه میراث فرهنگی كشور كمتر دیده شود.

معاون سازمان میراث فرهنگی در باره آزادسازی حریم تپه های هفت هزارساله'سیلك' كاشان نیز گفت: با بازنگری در بررسی های كارشناسی شده، قرار است این طرح پس از ارایه در جلسه فنی سازمان میراث فرهتگی تا بیست روز آینده تصویب و ابلاغ شود.

1724/9876





:: برچسب‌ها: مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: